Så här fungerar Nätverket

De olika Nätverken sätts samman utifrån flera olika kriterier. Varje grupp består av 6 - 8 medlemmar som alla är chefer på ungefär likartad nivå. De olika chefernas förutsättningar, som till exempel hur många direktrapporterande medarbetare man har, bör vara ungefär desamma. Innan grupperna sätts samman, träffar gruppens moderator var och en enskilt under cirka en timme, för en genomgång och kartläggning av vilka behoven är och hur förväntningarna ser ut. Finns det några särskilda "problemområden"? Hur ser din organisation ut? Hur uppfattas du av dina medarbetare? Och vad säger dina chefer? Vad motiverar dig? Hur arbetar du för att nå resultat? 

Därefter gör Head and Heart en gruppindelning, och vi presenterar ett förslag på en grupp för dig. Du får också utförlig information om hur vi har tänkt rörande gruppindelningen. Det är viktigt att det blir rätt från början, eftersom hela tanken med Nätverket och grupperna är att ni ska följas åt under en längre tid.  

Varje grupp träffas cirka sex gånger under en tolvmånadersperiod. Träffarna leds av en erfaren HR Manager, som delar med sig av sina erfarenheter. Varje nätverksträff avslutas med en gemensam lunch. 

Gruppens medlemmar och moderatorn tillsammans bestämmer vilka "regler" som ska gälla i gruppen. Några grundläggande regler finns redan från början: